Assalam

Monday, 12 November 2012

Creepy Crepe!

Assalam w.b.t & salam ceria..

Sihat semua? how's ur weekend? my weekend so awesome!

hee.. ape yang awesome sgt tu ea???

ape lg, kutip durian lol!
mmg kelakar...
act, el kutip dgn my husband..
then,ajak my parents trn kebun sekali..

rendang kan...paras bwh bahu je.
sonok xterkata wpun dh kene gigit nyamuk kan!
el g kutip durian sbb nk buat durian crepe...
byk la gk amek...
then ,MIL dh siapkan awal2 2 bekas for filling crepe. Alhamdulillah. "timasih mak!".

nak dijadikan cite, gara2 nk duk kutip durian je, sbb xde org tgk yg bhgian jauh2 el pun volunteer nk g ikut.
so follow je la.

but then... mlm ni around kul 9 my husband ade ckp " jom,siap2..".
"nak g mane plak?" jwb el...
"kata nk ikut kutip durian....?"
"hah....skrg ni ke?" dgn suara yg dh mcm ketakutan....

time tu, mmg dh rasa takut tp buat2 berani je...
bila nk siap2 tu ade je yg delay. ye la,ade anak kecik kan..
so, last2 nk dekat kul 10 gk gerak...

time nk gerak tu, semua cukup. dh pakai kasut yg mcm phua chu kang tu. tp my husband pure "phua chu kang" sbb kaler kuning. el nye kaler itam je.. ekekeekee..
torch light pun dh cukup, parang done, guni done, radio done! radio??? yes, my husband bwk radio ke kebun di waktu mlm yg gelap gelita.adess!!


siap semua, el pun gerak dgn dia..g kebun yg terdekat. angin sempoi2 bahasa. waktu mlm lak. embun dia terasa sampai ke tulang.

almaklumla... naik moto. hee... :D.

time naik motor tu, mmg erat2 la aku peluk laki aku ni....gara2 ketakutan.
mmg xpandang blkg. walau ape pun berlaku mmg aku pejam mata je.
yg ni dekat je. 5-6min dh sampai.
tang ni mmg kelakar.... nk masuk kebun nye pasal, kene lalu kebun org lain dulu...

masuk2 je kebun, mmg xlepas la aku pgg bj laki aku... mau nye xtakut?? 1st time lak masuk kebun.
pastu ade lak bunyi burung hantu yg mmg menyakat kitorg.
laki aku siap balas blk tu.. aku duk pukul blkg dia jgn kacau.
dia leh kata xde pape la...saje je burung hantu tu nk sakat,bg takut org.

huh! aku ni dhla penakut. semua xleh. tu xleh,ni xleh...
pastu,dh sampai kt kebun tu, ape lg kutip durian la...sampaikan husband duk bebel kat aku ni.
"cmne nk g kutip durian,kalo duk pgg je bj blkg je dr td?"
heee....aku yg takut ni pun ckp, "biarla...kata nk kutip sama..."
tu jwpn general dh tu..jwpn selamat aku..

dia pun geleng kepala. aku pun ikut je. nyusur dgn dia. mmg xlepas la.
ketakutan tu ditambah dgn bunyi burung hantu, kegelapan dlm kebun....
bayangkan korang2 semua g kebun wt pertama kalinya pd waktu mlm??
korang xtau..mulut ni xhenti2 berkumat kamit ayat kursi dgn alfatihah..
seram seriau semua ade....nasib je xterkencing dlm suarkan.. :p


pas dh kutip semua rehat jap kt pondok. nk tgu durian jatuh..

tetiba.....





"buppp....".
terus aku terkejut. bunyi ape tu b???
laki aku pun ckp, "tu la bunyi durian gugur...."
"Oooo....br tau da.."
jakun katakan....!!

tp dlm masa yg sama eventho takut lebih menyelubungi dlm diri dr niat nk kutip durian.
aku sempat lg update kt fb psl ketakutan aku. hahahahaa!
mmg sengal...nasib dpt line kan...

pastu, jam dh kul 11mlm, terus kitorg blk sbb xnk semua org kt umah risau..
begitu la kentalnya hati semata2 DURIAN!!
utk wt crepe kan..... creepy nye crepe!! hee...
tp act, syukur alhamdulillah atas limpahan rezeki yg Engkau bg, Ya Allah...

mmg terkejut la..rezeki dtg mendadak.

keesokkan hari nya, biasa la..
mengemas utk pulang..
tp b4 that, aku pun duk lg amek durian utk dijadikan crepe..heee..byk tu!
pastu aku amek kelapa. so, husband aku duk parut kelapa kt umah utk dibw balik. senang skit nk buat crepe.
aku mmg xreti parut pun..kang lain jdnya. boleh2, tp nti jd mcm iklan raya TNB. mcm naik motor. ekeekekee..!

tp,kitorg pun ade angkut durian gk. bwk satu tong.. penuh! itu yg aku boleh ckp la...
nasib bwk kete ayah. kalo bwk kete aku, mmg xdpt dh.
rasanya dlm 20kg kot bwk.... nk bg jiran2 di rumah parents. umah aku jiran2 semua dh dpt... :)
rezeki diorg....

itu je kot cite yg dpt aku kongsi. gara2 crepe, aku yg penakut ni boleh lg kutip durian di mlm hari. 
tp tu satu pengalaman... sonok! bila kenang blk, mmg kelakar...
penakut sgt... aduyai!

btw, jom kita cuci mata dgn order pg td.
so, yg ade ni sebahagian order shj..

sebahagian yg ada...
pd mereka yg blum order, mehla order..
tp kalo nk wt sendiri pun boleh. refer pd post sebelum ini ye....
cukup semuanya....

pape pun, Happy Diwali dan selamat bercuti!
so, pd mereka2 yg bercuti rajin2 la mencuba resepi di dlm ni.. :)

Have a Good Day!!
Assalam...

No comments:

Post a Comment